Gem de gutui- o aroma rafinata

De multa vreme mi-am pus in plan sa fac acest gem si se pare ca a reusit sa se  materializeze  in sfarsit. Toata lumea il lauda spunand ca este un gem foarte bun si foarte aromat, dar greu de facut. Am depus intr-adevar ceva munca mai ales la curatatul lor si la datul pe razatoare, dar in rest a fost o nimica toata. Si mi-a iesit o minune de gem incat o jumatate de ora dupa ce a fost gata ma tot uitam la el si-l miroseam. :)) Sa nu mai vorbesc de gust… un deliciu aromat. O parte l-am savurat alaturi de un croissant iar pe celalalt l-am pus in borcanase pe iarna. Nu mi-au iesit multe, doar 4, dar a meritat pe deplin efortul! Sa aveti parte de o iarna rafinata si aromata🙂

Ingrediente:

  • 2,5 kg gutui
  • 1 kg zahar
  • 250 ml apa
  • coaja de la o jumatate de lamaie
  • sucul de la o jumatate de lamaie
  • scortisoara

Mod de preparare:

  • Am spalat bine de tot gutuile si le-am curatat de coaja.
  • Intr-o cratita mai mare am pus 250 ml apa.
  • Cand apa a dat in clocot am turnat zaharul si am asteptat sa fiarba putin. Am dat cratita la o parte.
  • Am dat pe razatoare lamaia si am stors-o.
  • Am pus din nou cratita pe aragaz la foc mic si am inceput sa dau pe razatoare gutuile direct in cratita sa nu se oxideze.
  • Dupa ce am terminat operatiunea „razatoarea”🙂 am amestecat bine de vreo 2,3 ori si am dat focul putin mai tare.
  • Am lasat gutuile sa fiarba 30 de minute dupa care le-am gustat sa vad daca s-au fiert.
  • Am adaugat zeama si coaja de lamaie  si le-am lasat sa mai dea un clocot.
  • Gemul se pune in borcane cat timp mai este inca fierbinte/cald.
  • Pe deasupra am presarat scortisoara, conservantul natural.
  • Le-am pus capacele si le-am pus intr-un culcus pana maine cand le voi duce in beci.

PS: Nu am aruncat cojile si coceanele gutuilor🙂. O sa vedeti maine ce am facut cu ele😉. Pana atunci va las sa ma imbatati simturile cu acest gem minunat!

Acest articol a fost publicat în Deserturi, Provizii pe iarna și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Gem de gutui- o aroma rafinata

  1. Pingback: Peltea de gutui | Carmensita's Cuisine

  2. Pingback: Gomboti cu peltea si gem de gutui | Carmensita's Cuisine

  3. Anonim spune:

    un deliciu

Lasă un răspuns

